Ha van rajongói oldalad a Facebookon, akkor nagy valószínűséggel rajongóid is. És akkor most hogyan tovább? Hogyan tudod rávenni őket, hogy lendüljenek akcióba és főleg interakcióba veled?
Vajon elég-e egy jól felépített rajongói oldal változatos és minőségi tartalommal ahhoz, hogy csatlakozásra, és főleg maradásra bírja a tagokat? Igen! – ha jó okot tudsz adni nekik arra, hogy valóban elkötelezzék magukat melletted! … írja a Be Social.
Két nagyon fontos dologra van szükséged ahhoz, hogy kialakuljon az oldalad és a rajongóid között az elkötelezettség: 1. minőségi, releváns tartalom az üzenőfaladon, 2. kapcsolat a rajongókkal.
Ha már eljutottál odáig, hogy megfelelő forrásból (mi például ezt a cikket ültettük át ebbe a bejegyzésbe) valóban értékes üzeneteket és tartalmakat posztolj a közönségnek, íme, néhány módszer, amivel rábírhatod őket, hogy ők is vegyék ki részüket az oldal életéből!

1. Tegyél fel kérdéseket!

Ha megosztasz egy állapotfrissítést, ügyelj rá, hogy kérdéssel zárd a posztot! Jó példa erre a Best Buy üzenete, ami villámgyorsan 274 visszajelzést generált csupán azzal, hogy megkérdezte felhasználóit, melyik az a telefonos applikáció, ami nélkül nem tudnák elképzelni a mindennapokat. Ugyanez a módszer 147 kommentet hozott a Skype-nak arra a kérdésre, hogy használták-e már a Skype-ot ismerkedési célból.

2. Szólítsd meg a rajongóidat!

Amikor felteszel egy kérdést, azt ne csak úgy a levegőbe kérdezd: használd minél gyakrabban a „te”, „ti”, „tiéd” szavakat, ezzel is közelebbi kapcsolatot teremtve a célközönséggel. A kérdéseket mindig első vagy többes szám második személynek címezd! „Mi a véleményetek arról, hogy…?” „Te is gyakran gondolsz arra, hogy…?”

3. Fogd rövidre! 

Minél könnyebben és gyorsabban megy át az üzeneted a rajongóknak, annál szívesebben fognak reagálni. Ne használd ki feltétlenül az állapotfrissítés karakterkorlátait, sokszor bőven elég, ha egyetlen sorba (vagy nagyjából 200 karakterbe) sűríted a mondanivalódat. Törekedj arra, hogy egy posztban csak egy dolgot közölj vagy kérdezz. A „Jó reggelt! Mindenki túl van már a reggeli kávéján?” rövidségű és tartalmú állapotfrissítések könnyen feldolgozhatóak, kedvesek és nagy valószínűséggel pillanatok alatt sok visszajelzést fognak generálni. Ha hosszabb lére szeretnéd ereszteni a közölnivalót, használd a „jegyzetek” alkalmazást, vagy írj blogot, és küldd a bejegyzés linkjét a faladra!

4. Posztolj csúcsidőben!

Tudd meg, mikor tartózkodnak a legtöbben a gép előtt! Az üzenőfali bejegyzéseid alatt látható gyors statisztika sokat segíthet, ebből láthatod a legjobban, melyik posztodat hányan látták, és az adott időpontban milyen arányban érkezett rá reakció.

5. Reagálj gyorsan!

Próbálj meg minden beérkező kérdésre vagy megjegyzésre a lehető leggyorsabban válaszolni. Ha úgy érzed, nem bírsz ezeknek a mennyiségével és gyakoriságával, ajánlj fel olyan időpontot, fórumot vagy helyszínt, ahol a rajongóid rendelkezésére tudsz állni, és kizárólag az ő kérdéseik megválaszolására tudod fordítani minden figyelmedet. Egy szeminárium megszervezésével például egyúttal telefonszám és e-mail adatbázisodat is ügyesen bővítheted a jelentkezők adataival!

6. Nevezd nevükön a rajongóidat!

Mivel a Facebookon egyelőre nincs lehetőség arra, hogy egy kommentre közvetlenül válaszolj (’válasz erre’ opció), javaslom, használd az egyezményes @név megjelölést, ha kifejezetten egy konkrét rajongónak szól a válaszod!

7. Kommentelj együtt a többiekkel!

Ha úgy érzed, elakadt a posztod alatt a kommentáradat, nyugodtan add hozzá a sajátodat is, hogy továbblendítsd a beszélgetést. Ugyanakkor ügyelj arra, hogy ne kapcsolódj be túl korán a beszélgetésbe, hiszen a tapasztalatok szerint sokkal jobb hagyni, hogy a felhasználók a maguk szájíze szerint alakítsák a diskurzust, mielőtt közbelépnél.

8. Mondj köszönetet a tagoknak!

Mert néha egy egyszerű „köszönöm” is meglepően hosszútávon befolyásolhatja pozitívan a rajongóid hozzád-állását!

9. Lepd meg őket!

Egyáltalán nem szentírás, hogy minden posztod szorosan az általad képviselt márkához kapcsolódjon. Nem kell megijedni a változatosságtól, nyugodtan lepd meg olykor az embereket teljesen off-topic beírásokkal! Akár saját mélyenszántó gondolataidat is közzéteheted!

10. Taggelj!

Taggelni tudsz minden rajongói oldalt, valamint a barátaidat; csakúgy, mint csoportokat vagy olyan eseményeket, amikre feliratkoztál. Ha okosan használod ki ezt a lehetőséget, nagyon hatékonyan tudsz megjelenni például mások falán, ami természetesen plusz kommenteket és akár új rajongókat is hozhat neked!

11. Ne nyiss üres üzenőfallal! 

A csatlakozók kíváncsiak rád és esetleg beszélgetni is szeretnének – ha lenne miről, ezért ügyelj arra, hogy már az oldal publikussá tételekor is szerepeljen legalább 3-5 olyan bejegyzés a faladon, ami esetleg aktivitásra buzdíthatja a frissen érkezőket!

12. Törj a csúcsra!

Ha maximalista vagy, akkor a cél egy 5 csillagos, 10 pontos rajongói oldal! A Facebook egy rendkívül bonyolult algoritmussal rangsorolja a rajta létrehozott oldalakat, mely során 7 napos intervallumokban figyeli a posztjaidat és az arra kapott reakciók mennyiségét. Az alapján kaphatsz jó értékelést, hogy más hasonló (például azonos tagszámú) rajongói oldalakhoz képest milyen magas a visszajelzési rátád. Minél nagyobb volumenű interakciót tudsz elérni a felhasználóknál, annál tovább lesz biztosítva a helyed a hírfolyamukban is.
Ha mindezzel megvagy, felépítetted a rajongói bázist és tudod, hogyan tartsd meg őket következetes és minőségi tartalommal, máris elkezdheted figyelni az eredményeket. Ha jól dolgoztál, ezek az eredmények hamarosan nem csak Facebook visszajelzésekben, de hírlevél feliratkozókban és blog-követőkben, majd később természetesen fizető vásárlók formájában is meg fognak nyilvánulni.
Te hogyan próbálod magadhoz kötni a rajongóidat? Ha úgy gondolod, hogy kihagytam valamit, kommentben várom a Te ötleteidet is!


Forrás: BeSocial.hu

Pin It on Pinterest

Close