white_laptop_open_250_clr-lailanma_fbLegyen akár tapasztalt Facebook oldal adminisztrátor, vagy olyan, aki most kezdi rajongói oldalának kezelését, az adminisztrációs felület ismerete elengedhetetlen.

Amikor egy adminisztrátor megnyit egy üzleti oldalt a Facebookon, az idővonala fölött jelenik meg az Adminisztrációs felület. A Facebook oldal különböző funkcióinak gyors beállításához, az oldal működésével kapcsolatos információk eléréséhez legegyszerűbben az adminisztrációs felület segítségével juthatunk el. Kíváncsi arra, hogy mi az a 12 dolog amit tudni kell a Facebook oldalak adminisztrációs felületéről?

admin_panel_lailanma709

Itt van egy gyors felsorolás, hogy miket talál az adminisztrációs felületen, és hogyan kell használni az egyes szolgáltatásokat.

Mielőtt belevágunk fontos megjegyezni, hogy a Facebook folyamatosan fejleszti a felhasználói fiókokhoz, üzleti oldalakhoz tartozó felületeket, ezért könnyen előfordulhat, hogy hetek, hónapok múlva már máshol, vagy más névvel találjuk meg a keresett funkciót, beállítást. Ahhoz, hogy mindig képben legyen csatlakozzon Facebook oldalunkhoz, ahol rendszeresen beszámolunk a változásokról (pl. ez a bejegyzésünk az admin felület tapados menüjének nyelvi eltéréséről).

1.) Oldal elemzések megtekintése (Insight) ami, néhány hónapja még a 7.) Figyelendő oldalak doboz helyén volt. A megújult Oldal elemzések áttekintést adnak az elmúlt 6 nap oldal lájkok, bejegyzések elérése, azokra adott interakciók alakulását. A legfontosabb mutatók (kedvelések, elérések, látogatások, bejegyzések, személyek) részletesebben is megtekinthetők, a vizsgált időszak kiválasztható. Láthatjuk honnan, mikor jönnek oldalunkra, kik (nem, korcsoport), mit kedvelnek, melyik bejegyzésünk volt népszerű, stb. Az adatok értékelését látványos grafikonok segítik, a táblázatokat preferálók Excelbe exportálhatják az adott statisztikát a megadott paramétereik alapján.
 Adminisztrátorok számára a napi használata elengedhetetlen!

2.) Közösség építése – azaz, oldal rajongók gyűjtésének lehetőségei: A rajongói oldalaknak nincsenek ismerőseik, nem is jelölhetnek meg, vehetnek fel ismerősként senkit.  Az oldal adminisztrátorai viszont meghívhatják ismerőseiket e-mailben, a Facebook erre kialakított felületén, vagy megoszthatják az oldalt, de hirdetést is indíthatnak a népszerűsítés, új rajongók gyűjtése érdekében.

3.) Oldal szerkesztése, az egyik legfontosabb eszköze az adminisztrátoroknak (sokkal több dolgot állíthatunk segítségével, mint a borítókép alján található “Oldaladatok frissítése” nyomógombbal, amellyel valójában az  “Oldal szerkesztése” első almenüpontjához jutunk).
Az Oldaladatok frissítése almenüpontban szerkesztheti cége rajongói oldalának legfontosabb adatait, a kapcsolati adatoktól, a tevékenységi kategóriák meghatározásán túl a leírásokig. A Beállítások módosítása alatt tudja szabályozni, hogy az oldal látogató mit csinálhatnak. Az Adminisztrátori szerepek kezelése almenü segítségével adhat hozzá (törölhet) kezelő, tartalom készítő, moderátor, hirdető, elemző jogosultságú felhasználókat. Mit tehetnek a különböző jogosultságok birtokában az adminisztrátorok? Itt olvashatja el. A Tevékenységi napló használata nem csak az időzített posztjaink módosítására ad lehetőséget, hanem kategóriákba és időrendbe állítva az oldal teljes élete áttekinthető és bejegyzésenként állítható, hogy mi, hogyan, mikor legyen látható. A Letiltott felhasználók megjelenítése almenü az oldalunkhoz csatlakozott embereket mutatja meg kategóriák szerint (pl. az “Emberek, akiknek tetszik”  listában a legújabb ~350 személy nevét találjuk). Az utolsó almenü, A Facebook használata mint, oldalnév segítségével oldal üzemmódba kapcsolunk. Ekkor oldalként lájkolhatunk, oszthatjuk meg más oldalak, személyek bejegyzéseit. Az oldal tetején lévő, kék csíkban található átváltás csak arra szolgál, hogy a saját oldalamon milyen minőségben szeretnék posztolni, hozzászólni a rajongók bejegyzéseihez, viszont más oldalon mindig a személyes profilommal jelenek meg.

4.) Bejegyzések – Értesítések gyors áttekintés ad oldalunk posztjairól, hogy hány embert érhetett el, ebből mennyi volt a fizetett elérés, de akár azonnal indíthatunk is hirdetést, az adott posztunkra. Az Értesítések feliratra kattintva pedig azt tudhatjuk meg, hogy ki, mikor, mit csinált posztunkkal. Ezekről az adatokról az 1.) Oldalak elemzése felületen részletesebb  információkat is kapunk.

5.) Üzenetek dobozban találjuk oldalunknak küldött privát üzeneteket, melyek tartalmát csak az oldal adminisztrátorok és az oldalnak üzenetet küldő személy láthat. Az itt folytatott kommunikáció bizalmas, nem fog megjelenni a keresőkben, s más oldalrajongó sem láthatja. Tipp: üzenőfali játék esetén ne az eredményhirdetés posztjához kérjük a nyertesek kapcsolati adatainak megadását (hozzászólásban), hanem oldal üzenetben, így megvédhetjük az esetlegesen megadott (pl.:telefon, email, vagy lakcím) személyes adatokat.

6.) Szerezz további kedvelőket doboz az oldalunk gyors hirdetésének indítására, a futó hirdetés kezelésére szolgál. Az itt indított oldal hirdetés a profil képet, és az általunk megadott oldalnév, kategória adatokat fogja használni, megjeleníteni az indításkor megadott célközönségnek. Néhány hónapja, a doboz tetejének jobb oldalán, még az oldalt kedvelők listájának megmutatását kezdeményező, szöveges link is helyet foglalt (ezt a listát a 3.) pontban írtak szerint találjuk meg).

7.) A Figyelendő oldalak doboz teljesen új szolgáltatást ad. Sokáig az Oldal elemezéseknek helyet adó felületet lecserélte (1. pontban írtunk róla) a Facebook, lehetőséget adva arra, hogy szemmel tartsuk a konkurenciát; ugyanis az ide felvett oldalak rajongói szám, aktivitás változásának megjelenítése ösztönző lehet az oldal üzemeltetői számára,  még hatékonyabb kommunikáció kialakítására.

8.) Az oldal borítóképe. Rengeteget beszéltünk róla, hiszen sokszor változtak a borítókép paraméterei, a borítóképpel kapcsolatos szabályok (itt beleolvashat írásainkba). A szabályok rengeteget enyhültek, de az alábbiakat érdemes észben tartani: cseréljük gyakran, legyen figyelem felkeltő, ne zsúfolja túl szöveges ajánlatokkal, stb… Ne felejtse, ez a legnagyobb, fix, grafikai felület, amivel először találkozik egy oldalunkat meglátogató személy. Egy gyönyörű, beszédes kép (mely cégünkről szól) sokkal erősebb marketing eszköz lehet, mintha csak akciók, ajánlatok szövegeivel megtöltött felülettel találkozna.

9.) Profilkép. Amikor kiválaszt egy üzleti oldal profil képet tartsa észben, hogy ez lesz ami képviseli cégét a Facebookon. Ez a kép fog megjelenni az oldal idővonalán megjelenő bejegyzések, posztok, azokhoz történő oldal  nevében tett hozzászólásoknál, de a rajongók hírfolyamában is ez jelenik meg a hozzájuk eljutó posztjainál. Javasoljuk, hogy a vállalkozások válasszák profilképnek a logójukat, vagy rájuk nagyon jellemző képet.

10.) Névjegy: itt jelennek meg a cége alapadatai, és linkjei. Attól függően, hogy milyen (típusú) kategóriájú üzleti oldalt hozott létre, annak megfelelően fogja a Facebook meghatározni, hogy mik jelenjenek itt meg. A névjegy adatainak szerkesztése az Oldaladatok frissítése adatlapon történik. Ajánljuk, hogy a sorsolja fel a megfelelő mezőkben a weboldalai url-jeit, e-mail címet, még akkor is, ha azokat a névjegyben nem mutatja a Facebook. Sőt, az Oldaladatok frissítése lapon lévő összes mezőt töltse ki, hiszen az új gráf kereső (Graph Search) ezen adatok alapján fogja az oldalát megtalálni.

11.) Beépített alkalmazás miniatűrök. Az üzleti oldalakba beépíthető alkalmazásokat 111×74 pixeles miniatűrökkel (képekkel) mutatja a Facebook. Ezekben rejlő marketing lehetőségeket gyakran figyelmen kívül hagyják az üzleti oldalakon, pedig a jól megválasztott három, kis kép kellően felhívhatja a figyelmet egy-egy játék, vagy promóciós alkalmazásunkra. Sőt, a Facebook borítóképpel kapcsolatos szabályainak enyhülésével, pl. a borítóképen elhelyezett, alkalmazásunkra mutató nyíllal még inkább ráirányíthatjuk a figyelmet.

12.) Kattintson ide további, beépített alkalmazásokhoz. A borítókép alatt négy miniatűrrel megjelenített alkalmazás látható, melyből a bal oldali Fényképek fix, míg a többi cserélhető, ha háromnál több alkalmazásunk van az oldalunkon. Az adminisztrátorok tudják kiválasztani, hogy melyik három alkalmazás legyen a felső sorban, a többit pedig a nyíllal ellátott nyomógomb segítségével nézhetjük meg (az oldal rajongói maximum 12 alkalmazást látnak, ezért ezek legyenek frissítve, aktualizálva).

Reméljük sok új Facebook oldal adminisztrátornak, marketingesnek segít írásunk, de ha bármilyen kérdése van, tegye fel akár itt hozzászólásban, vagy Facebook oldalunkon.

Ha még több információra kíváncsi a Facebook oldalak kezelésével kapcsolatban, akkor blog bejegyzéseinkben, vagy akár partnerünk, a Shortstack, maintenance manual PDF dokumentumában is megtalálhatja (angol nyelven) a választ.

goodie-maintenance-manual

Pin It on Pinterest